Storification
Boost Your Brand (2d)
Krijg jullie (nieuwe) verhaal
sneller in de vingers
Activeer als team sterker in het verhaal achter jullie werk
Kost onderscheidende communicatie jullie veel tijd?
Mag de boodschap wel wat sterker?
En jullie uitstraling wel wat indrukwekkender?
Is niet elk teamlid even goed ingespeeld op het (merk)verhaal?
Of is er een nieuw verhaal waar jullie allemaal aan moeten wennen?!
Storification Boost Your Brand is een programma van twee dagen waarin een team de eigen communicatie opnieuw ontdekt, maar dit keer vanuit de oprechte bevlogenheid in de onderstroom.
Niet de technische benadering van ‘communicatie moeten winnen’ maar de authentieke benadering van ‘het eigen unieke verhaal ervaren’ staat centraal en brengt het team naar de meest krachtige variant van hun gezamenlijke communicatie.
Elk van de deelnemers werkt met communicatie die h/zij in het werk ook echt gebruikt, waardoor jullie praktisch onderzoeken hoe jullie visie, propositie of merkverhaal in jullie dagelijks werk kan doorklinken.
In het programma ontdekken jullie dat dit (wat jullie voelen ipv denken) het meeste overtuigingskracht biedt. En leren jullie hoe je dat effectief toepast in alle communicatieve situaties in jullie werk.
Thema’s in BYB
Pas op: spoiler alert!
Maar als je nieuwsgierig bent klik je op het pijltje.
-
In alle ‘communicatie met een doel’ zijn we geneigd om na te gaan denken. Dit noemen we de technische benadering. Als argumenten teveel afgewogen worden, we teveel gebruik maken van beïnvloedings- of overtuigingstechnieken (of door ons gebrek daaraan onzeker worden over onze communicatie), dan verdwijnt de glans.
Terwijl er niets overtuigender is dan oprechte bevlogenheid en enthousiasme. Daarin zit jullie aanstekelijkheid en overtuigingskracht met name. Bovendien - als deze onderstroom de ruimte krijgt - wordt jullie communicatie in de breedte ook gemakkelijker: er is minder training en sturing nodig om dit goed te doen (dan de technische benadering).
We zijn niet tegen techniek, maar we leren jullie wel dat jullie authentieke kern (onderstroom) het fundament moet zijn. In Storification leren jullie hoe dat effectief werkt.
-
(Spannende) communicatieve situaties brengen ons vaak in ons hoofd. We gaan dan proberen de communicate ‘te winnen’ door het technisch te beredeneren. Of we raken overwhelmed door alle dingen waar we over nadenken en komen niet helemaal tot uiting.
Stel je voor hoeveel ruimte voor overzicht en controle er ontstaat als blijkt dat de technische benadering helemaal niet nodig is.
De modus die je in Storification leert brengt een eenvoud in je communicatie waardoor alles makkelijker wordt. Daar heb je profijt van in je voorbereiding en tijdens het communiceren zelf.
-
In sommige gevallen is het een beetje vreemd voor een team om in termen van merkcultuur te denken. Toch zien wij dat op elk niveau zo: je bent een groep (cultuur) die ergens voor staat (merk).
Zodra we dat in beeld krijgen opent zich opeens jullie volstrekt unieke verhaal.
-
Voor veel teams is de vraag vooral: hoe betrekken we het merkverhaal (of visie, of propositie) van onze organisatie beter in onze dagelijkse communicatie.
Met de werkvormen in Storification onderzoeken we hoe dat merkverhaal op een kloppende, maar krachtige manier in jullie dagelijkse communicatie kan doorklinken. (Of dat misschien zelfs ongemerkt al doet!)
Handig om te weten
Twee trainingsdagen met
ca. 2 weken ertussen
Kleine groep, véél persoonlijke
aandacht (max. 8 personen)
Vooraf een inhoudelijke intake
om inhoud en doel af te stemmen
Je werkt op je eigen niveau, ervaring of affiniteit met spreken maakt niet uit
Wordt vaak ingezet bij ‘nieuwe’ communicatie (rebranding, nieuwe propositie, project start)
Je werkt met de inhoud uit je eigen werk wat de training praktisch nuttig maakt
Compleet programma voor 6.000,-
Inbegrepen in deze incompany
Inspirerende videolessen
Storification is een hybride programma. Vooraf aan de training ontvangen deelnemers al een videoles waarin ze begeleidt worden bij een voorbereidende opdracht.
En ook na de training ontvangen jullie een aantal video’s waarmee jullie zowel individueel en als team worden ondersteund bij het blijven toepassen in de praktijk.
Heldere thema’s voor consistentie
Na analyse van de training werken wij een set Talking Points voor jullie uit. Dit is een compact overzicht van de belangrijkste thema’s waarmee jullie je unieke verhaal consistent kunnen uitdragen.
De Talking Points dienen als een uitgangspunt en zijn een krachtig voorbeeld voor jullie toekomstige communicatie en middelen.
Toegang tot unieke events
De training is voor elke deelnemer individueel nog maar het begin van je ontwikkeling. Hoewel je alle inzichten krijgt om zelf verder te groeien, kan een update of opfrissing in de toekomst behoorlijk waardevol zijn.
Voor onze alumni organiseren we regelmatig ‘workouts’ en andere events waar je met dikke korting (soms zelfs gratis) naartoe kunt!
Ontmoet
de trainer: Ruben Blom
Ruben werkt al 15 jaar als trainer (eerst presentatietrainer, later trainer persoonlijke communicatie). Ook werkte hij overlappend 10 jaar lang als freelance copywriter en ontwikkelde hij (employer) merkconcepten, communicatiestrategieën en campagne ideeën. In de Storification programma’s combineert hij die twee carrières, want: “Het gesproken woord is het belangrijkste communicatiekanaal van elke organisatie.”
Ruben heeft een groot creatief vermogen, een aanstekelijke energie en een sterke business sense. Hij begrijpt inhoud snel, voelt gemakkelijk aan in welk krachtenveld zijn groep zich beweegt en kan in oogwenk aanwijzen waar de krachtpunten van een verhaal in zitten.
Ontmoet Ruben op LinkedIn, of plan meteen een belafspraak met hem in.
Dit wil je ook weten
Wanneer kies je BYB?
Dit programma richt zich op het activeren van en verbinden rond het unieke verhaal van jullie als team of organisatie.
Dit wordt meestal ingezet als er nieuwe communicatie gaat spelen, zoals na een rebranding, bij een nieuwe propositie of product. Boost Your Brand helpt jullie dan om dit verhaal razendsnel in de vingers te krijgen en te verwerken in jullie dagelijkse gesprekken, meetings en presentaties.
Ook wordt Boost Your Brand gebruikt als een team ervaart dat hun verhaal vrij generiek is en ze meer uniciteit in hun communicatie willen laten doorklinken.
Wij zijn met (veel) meer dan 8…
Het max deelnemersaantal (8) is een harde grens. We raden zelfs 6 aan als optimum, want dan heeft iedere deelnemer net iets meer ruimte. (Voor inbreng, maar ook voor persoonlijke aandacht.)
Teams of bedrijven groter dan 8 moeten dus opsplitsen. Maar! Gaan jullie ook de 16 voorbij? Dan gaan we met jullie meedenken over een betere toepassingsvorm. Door slim te werken kunnen we het gewenste resultaat bij iedereen in de organisatie (tot duizenden medewerkers) bereiken. Bel even voor voorbeelden daarvan!
Wat is de vorm van de training?
Boost Your Brand lijkt heel veel op een communicatietraining. Jullie staan veel voor de groep, experimenteren met ideeën en oefenen hoe dat in de communicatie in jullie dagelijks werk kan klinken.
Daarnaast zijn er werkvormen waarin jullie bijvoorbeeld onderzoeken wat de belangrijkste elementen van jullie verhaal zijn, waar gedeeld enthousiasme allemaal inzit en wat jullie ‘onderstroom’ eigenlijk precies vindt dat de sterkste versie van jullie verhaal is.
Wat is het verschil met de andere programma’s?
De Discovery Session is een visievormend programma. Dit wordt door kernteams gebruikt om mogelijke communicatie voor iets nieuws te onderzoeken.
Team Branding is een uniek programma waarmee een team het eigen verhaal richting de rest van de organisatie versterkt.
Ook kun je de True Voice Process programma’s incompany boeken om communicatieskills te trainen.
En met True Voice Resonate ontwikkel je als team heel gericht een set presentaties. Inhoudelijk verschillend, maar onder hetzelfde verhaal als paraplu.
Wat ‘hebben’ we daarna precies?
De meeste opbrengst gaat met de deelnemers mee: ieder van jullie doet talloze inspirerende ideeën op voor de eigen communicatie. Jullie ervaren elk individueel jullie persoonlijke connectie met het werk en ontdekken hoe jullie dit als grootste krachtbron in jullie communicatie kunnen gebruiken. Na de training zullen alle meetings, gesprekken en presentaties direct heel anders klinken!
Daarnaast krijgen jullie een set Talking Points. Dit is een overzicht van de belangrijkste thema’s in jullie verhaal, in copy uitgewerkt. Door deze thema’s steeds terug te laten komen in al jullie communicatie dragen jullie het unieke verhaal consistent uit.
Enne… ruimte en catering?
Smaken verschillen, dus dat hebben we niet vooraf geregeld. In principe laten we dit aan jullie.
Handig om daarbij te weten:
Trainingsdagen standaard van 9:00 tot 17:00
Ruimte: min. 70m2, leeg, met daglicht, flip over
Bijv. een klein theater of een ruime zaal met een kring stoelen
Ontvangst met koffie/thee, gezonde lunch en snack in de middag wordt aangeraden (ivm de energie in de groep)